E-government — це спосіб ефективного управління країною з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Реультатом впровадження сервісів електронного уряду повинна стати прозора, зручна і чітка для громадян робота державних органів. Це завдання складне, але реальне. Розбираємо, що для цього потрібно:
1) Ініціатива. Для того, щоб розвивати електронне правління в Україні, потрібні ініціативні люди, які не будуть боятися брати на себе відповідальність та “горіти” ідеєю. Впровадження нових систем – це завжди ризик і людина, яка відповідає за їхню реалізацію має бути заряджена на результат і вміти зарядити команду. Хочете увійти в історію як людина, яка впровадила зміни – у вас для цього є усі можливості.
2) Розуміння для чого потрібен E-government. Головна мета електронного уряду – рішення реальних проблем громадян і спрощення життєдіяльності за рахунок цифровізації. Декілька прикладів:
3) Розуміння як працює E-government. Як будуються технічні рішення, що потрібно для їхньої реалізації з технічної та законодавчої частини, як швидко побудувати нову систему, впровадити її та почати використовувати для вирішення будь-яких проблем – це базис, який необхідний для розробки будь-якого рішення. Існує міф, що розробка витратна, вимагає великої кількості знань і людського ресурсу. Але насправді, не всі технічні рішення потрібно розробляти з нуля, можна використовувати готові шаблони, шукати варіанти за відносно невеликі гроші, домовлятися з розробниками, яким цікаво зробити проект для отримання досвіду і запису в резюме. Головне – бажання знайти вихід.
4) Фінансування. Гроші – це завжди актуальне питання. Велику кількість проектів можна робити на партнерських основах з різними IT-компаніями. Також є величезна кількість організацій, які готові фінансувати проекти, в яких вони бачать потенціал і великі шанси на те, що команда здатна реалізувати проект.
5) Законодавча частина. Без законів електронному правлінню не вижити. Усі ініціативи мають підтримуватися на місцевому та державному рівнях, тому важливо розуміти, що для реалізації будь-яких ініціатив потрібно законодавчо розуміти, що повинен бути витриманий ланцюжок необхідних складових: закон, технології, люди, проблема, рішення, яке доведено до кінця.
6) Швидка процедура реалізації рішення. Продукт потрібно реалізовувати технічно швидко настільки, наскільки це можливо. Ідею підхоплює багато людей, але на жаль багато хто не доводить її до кінця і “розпилює” бюджети.
7) Стратегія протилежна “Риба, рак і щука”. Маленькі рішення повинні прийматися швидко і не створювати великих проблем. Важливо, щоб команда дивилася в одному напрямку, а не кожен тягнув у свій бік.
8) Боротьба з корупцією. На жаль саме корупціонери не хочуть, щоб реєстри були відкриті. Громада хоче бачити хто стоїть за тим чи іншим рішенням, а влада з різних причин не завжди обирає те, що хоче громада.
9) Робота над підвищенням рівня довіри до влади.
10) Робота над підвищенням рівня довіри до нововведень. У швидкості є і зворотній бік: продукти “печуться” як гарячі пиріжки, не тестуються, а одразу релізяться. Внаслідок чого з’являється дуже багато помилок, які тягнуть за собою зупинку того чи іншого сервісу. Для швидких реформ важлива не тільки оперативна розробка, але і швидке тестування на потенційних користувачах.
Дізнавайтеся про нові сервіси та законадавство в Україні та в інших країнах
Ми сконтактуємо з вами.
Перейти на головну