Слово 2019 року – “діджиталізація”. Воно звучить здається всюди. Електронний уряд, електронні черги, ніяких паперів, повна економія часу та інших людських ресурсів, які раніше йшли (та й поки ще продовжують йти) на бюрократичні процеси.
Незважаючи на стрімкий розвиток е-сервісів і масштабну інформаційну хвилю про важливість впровадження “держави в смартфоні”, стан електронного уряду в Україні залишає бажати кращого. За даними ООН, в 2018 році ми зайняли 82 місце серед 193 країн за рівнем розвитку Egov.in.ua. Незважаючи на нинішній хайп.
Чому так відбувається? Україна – країна з величезним потенціалом і з не завжди продуманим підходом до впровадження чого-небудь нового та інноваційного. Для того, щоб ефективно впровадити систему повністю, потрібно підготувати для цього грунт і бачити картинку по шматочках. Тому говорячи про сервіси електронного уряду, для початку потрібно розвивати цифрову інфраструктуру і забезпечити широкосмуговий доступ до інтернету. Робити це потрібно рівномірно у всіх областях. Потім відкривати реєстри, прибирати довідки, навчати людей користуватися інтернетом і комп’ютером. Адже ще одна статистика від Міністерства цифрової трансформації України говорить про те, що 37,9% українців у віці від 18 до 70 років володіють цифровими навичками, які мають на увазі використання інтернету для вирішення проблем, на рівні нижче середнього. Ще 15,1% взагалі не володіють ними. Люди більше довіряють тому, що чують і бачать в кабінетах, ніж тому, що написано на екрані смартфона або комп’ютера. І це в 2020 році, в той час, коли весь світ осягає все нові і нові грані технологічного прогресу.
Яка ситуація по областях?
На платформі Egov.in.ua можна побачити значну різницю між областями: у деяких регіонах E-Gov розвинений добре (наприклад, в одній області може бути до 50 різних сервісів), в той час як в інших областях практично відсутні.
Наприклад, у Івано-Франківській, Львівській, Тернопільській, Дніпропетровській областях сервіси електронного уряду розвинені приголомшливо. Тут онлайн можна зробити практично все: від оформлення запиту до співробітників міських рад до подачі документів на допомогу при народженні дитини, отриманні довідки про відсутність судимості або реєстрації ФОП.
Трохи гірші справи з електронним управлінням в Київській, Харківській та Одеській областях.
Практично не розвинена система електронного уряду в Полтавській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Черкаській, Чернігівській та в інших областях.
Чому такий розрив між областями?
Як змінити ситуацію?
Дізнавайтеся про нові сервіси та законадавство в Україні та в інших країнах
Ми сконтактуємо з вами.
Перейти на головну